جراحی بینی شکسته

همواره افراد به منظور زیبایی ظاهر برای جراحی بینی به پزشک مراجعه نمی کنند. چراکه ممکن است عوامل دیگری سبب شود تا افراد ناچارا تحت جراحی بینی در زاهدان قرار بگیرند. با توجه به برجستگی این اندام در صورت ، در موقعیتی قرار داشته که در برابر آسیب و ضرب و موارد دیگر نیز قرار میگیرد ، که در نتیجه افراد بسیار مستعد شکسته شدن استخوان بینی در این مواقع خواهند بود. این عارضه علاوه بر زیبایی ظاهر بر روی تنفس افراد تاثیر گذار بوده که تنها با جراحی بینی شکسته قابل درمان می باشد. اگر اخیرا دچار شکستگی استخوان بینی شده اید یا تجربه آن را در سال های گذشته داشته اید و حالا تصمیم به عمل بینی خود گرفته اید ، مقاله زیر که توسط بهترین جراح بینی در زاهدان دکتر محمود شراهی تهیه شده است ، می تواند کمک شایانی به شما عزیزان بکند.

جراحی بینی شکسته - دکتر محمود شراهی در زاهدان

آیا می دانید منظور از بینی شکسته شده چیست ؟

در صورتی که استخوان یا غضروف های بینی دچار شکستگی شوند یا حتی ترک بخورد ، به آن شکستگی بینی می گویند. این عارضه در نواحی از بینی همچون پل بینی ، غضروف و استخوان های سپتوم و مجاور آن نیز بسیار رخ می دهد. این عارضه با توجه به شدت ضربه وارد شده می تواند عوارض جانبی را به همراه خود داشته باشد که جمله ان ها می توان به خونریزی ، انسداد مجاری بینی و عدم تنفس آسان همراه نیز اشاره کرد. تمامی عارضه های نام برده شده نیازمند مراجعه سری به بهترین جراح بینی زاهدان دکتر شراهی می باشد تا پروسه درمانی کار آمدی برای افراد در نظر گرفته شود و در شرایط حاد نیز جراحی بینی شکسته برای افراد انجام شود.

چگونه از شکسته شدن بینی پیشگیری کنیم ؟

شکستگی‌های استخوان بینی اغلب ناشی از ضربه ‌های شدید به صورت و بینی است ، بنابراین پیشگیری استفاده از محافظ صورت و استفاده از مداوم از تجهیزات ایمنی در ورزش ‌هایی که خطرات بیشتری دارند توصیه می‌شود. اما بهتر است مواردی را که در ادامه به ان اشاره می کنیم را در نظر داشته باشید تا دیگر نیازی به جراحی بینی شکسته نباشد.

احتیاط در ورزش : اگر به صورت کاملا حرفه ای ورزش می‌کنید یا یک روتین ورزشی دارید که شدید و پرخطر است ، مطمئن شوید که از تجهیزات محافظ مانند کلاه یا ماسک استفاده کنید. در غیر این صورت شما عزیزان بسیار مستعد وارد شدن ضربه صورت بخصوص بینی خواهید بود. هنگامی که در معرض خطر شکستگی استخوان بینی قرار دارید برای کاهش نیاز خود به جراحی بینی شکسته ، مانند دروازه بانی فوتبال یا ورزشکاران رزمی ، حتماً از محافظت کننده های مناسبی مانند کلاه، ماسک و نقاب استفاده کنید.

حفظ ایمنی در راه ‌های عمومی :  توجه داشته باشید که به هنگام رانندگی ، استفاده از کمربند ایمنی در خودرو اطمینان حاصل کنید تا درصورت وقوع تصادف ، دچار آسیب جدی نشوید.

اجتناب از ضربه به صورت : در مواقع خطرناک ، مانند شرکت در ورزش ‌های تماسی یا فعالیت‌ های مرتبط با خطر شکل‌گیری زخم یا شکستگی ، توصیه می‌شود از ماسک صورت و تجهیزات محافظ استفاده کنید.

مراقبت از استخوان ها : مراقبت از سلامتی استخوان ها و بافت های بدن در کل نیز بسیار حائز اهمیت است. برای حفظ استحکام استخوان ها ، مصرف مواد مغذی حاوی کلسیم و ویتامین  و همچنین ترکیبی مناسب از فعالیت بدنی و استراحت را رعایت کنید.

آیا امکان جراحی همزمان رینوپلاستی و جراحی بینی شکسته وجود دارد ؟

بهتر است بدانید که انجام همزمان عمل زیبایی بینی به همراه استخوان شکسته مناسب نبوده و همچنین از جانب جراح با تجربه و حاذق هرگز توصیه نمی شود. زیرا در طی فرایند اعمال تغییرات زیبایی بینی ، پزشک استخوان را تراشیده و یا می شکند در صورتی که بینی شکسته شده به علت آسیب های وارده تحمل این نوع تغییرات را نخواهد داشت، بنابراین بهتر است در ابتدا تحت درمان بینی شکسته قرار گیرید و بعد از گذشت مدتی برای جراحی زیبایی اقدام کنید تا ساختار استخوانی مقاومت و استحکام خود را به دست آورده باشند. در هر دو صورت لازم است فرایند جراحی در شما عزیزان توسط جراح بینی خوب و باتجربه دکتر محمود شراهی در زاهدان مورد بررسی قرار بگیرد چراکه در صورت وارد شدن آسیب های ناچیز ممکن است امکان جراحی همزمان وجود داشته باشد بدون آنکه عارضه ای شما را تهدید کند.

افراد مبتلا به شکستگی بینی چه علائمی دارند ؟

درد بسیار شدید : شکستگی استخوان بینی ممکن است با درد شدید همراه باشد . این درد ممکن است در سر و گردن و دیگر نواحی صورت به مرور گسترش پیدا کند در واقع. اولین واکنش بدن درد می باشد ، در نتیجه پس از وارد شدن ضربه به ساختار بینی افراد درد بسیار زیادی را در این ناحیه و اطراف گونه ها ، چشم ها و حتی سر نیز احساس خواهند کرد.  در این مواقع شما نمی توانید بینی خود را لمس کنید چراکه این اقدام می تواند درد شما را دو چندان کند و تنها راه کار درمانی برای شما عزیزان جراحی بینی شکسته خواهد بود.

خونریزی : شکسته شدن استخوان بینی ممکن است به همراه خونریزی بینی همراه باشد. اگر خونریزی شدید و مداوم بوده باشد بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

تورم  بینی : پس از شکسته شدن استخوان بینی ، احتمال تورم و تغییر شکل بینی وجود دارد. ممکن است بینی مسطح شده و شکل قبلی آن نیز تغییر کند.

اختلالات تنفسی : اگر استخوان بینی شکسته شده باشد ، می‌تواند تنگی و سختی در تنفس را ایجاد کند. این مسئله می‌تواند به مشکلات نفس‌گیری منجر شود. در واقع به دنبال شکسته شدن بینی با تورم و التهاب بافت های داخلی ، مسیر تنفسی نیز مسدود می شود. خون در حفره های بینی باقی مانده و خشک شده و انحراف استخوان بینی مانع از عبور و خروج هوا می شود که در نتیجه سبب عدم تنفس آسان در این دسته افراد می شود. این شرایط به قدری نگران کننده می باشد که افراد باید فورا برای جراحی بینی شکسته به پزشک مراجعه کنند.

حساسیت بینی : پس از شکستگی استخوان بینی ، حساسیت بینی نیز ممکن است افزایش یابد. ممکن است عطسه ، آبریزش بینی و احتمالاً سرفه زیادی را افراد تجربه کنند که برای درمان آن باید تحت جراحی بینی شکسته قرار بگیرند.

کبودی بینی و زیر چشم ها : در پی شکسته شدن استخوان بینی ، نواحی همچون اطراف چشم ها ، بینی و گونه ها نیز دچار کبودی خواهد شد ، زیرا مویرگ ها آسیب دیده و خون نیز در زیر پوست تجمع پیدا می کنند که این امر سبب بروز کبودی در چهره افراد می شود.

انحراف و کج شدن ساختار استخوانی بینی : با انحراف استخوان ، متوجه آن خواهید شد که بینی شما همانند گذشته صاف نمی باشد که به همراه جراحی بینی شکسته اقداماتی به منظور جراحی انحراف بینی به منظور بهبود محل استخوان بینی انجام خواهد شد.

آیا می توان بینی شکسته شده را جراحی نکرد ؟

عدم مراجعه به پزشک جهت انجام جراحی بینی شکسته می تواند عواقبی را به همراه داشته باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

ناهنجاری ظاهری : عدم جراحی شکستگی بینی می تواند منجر به ناهنجاری شکلی بینی شود. بینی ممکن است شکل صاف و طبیعی خود را از دست دهد که ممکن است تأثیر زیادی بر ظاهر و اعتماد به نفس افراد بگذارد.

مشکلات تنفسی : در صورتی که شکستگی بینی را درمان نکنید ، ممکن است عوارضی مانند تنگی نفس ، سرفه مکرر یا عفونت های متناسب با بینی را تجربه کنید. این مشکلات می‌توانند کیفیت زندگی را تحت تأثیر قرار دهند.

امتیازدهی به مقاله
جدیدترین مقالات: