کاهش درد جراحی بینی

اگر کاندیدای جراحی زیبایی بینی هستید ، بی شک نگرانی هایی از بابت درد در این پروسه زیبایی و درمانی خواهید داشت. درد یک واکنش کاملا طبیعی بوده که به منظور تغییرات ایجاد شده در ساختار بینی بروز پیدا می کند. اما ایا شما طی جراحی بینی در زاهدان قبل یا بعد از آن نیز همواره درد را احساس خواهید کرد ؟ کاهش درد جراحی بینی خود را به جراح بسپارید ! این عارضه تنها با توصیه های بهترین جراح بینی زاهدان دکتر محمود شراهی بهبود پیدا می کند و کمک می کند تا شما درد کمتری را احساس کنید ! اما چگونه ؟ تنها لازم است تا در ادامه مقاله با ما همراه شوید.

کاهش درد جراحی بینی - دکتر محمود شراهی در زاهدان

آیا جراحی بینی دردناک است ؟

در ابتدا باید بدانید که رینوپلاستی با بکارگیری از بیهوشی های عمومی آغاز می شود ، به این معنا که زیبا جو هرگز طی آن دردی را احساس نمی کند و جراح بینی زاهدان آسوده تغییرات لازم را اعمال می کند. همچنین این پروسه دارای تهاجم بسیار بالایی می باشد به این منظور که استخوان بینی تراشیده شده و در برخی مواقع شکسته می شود و همچنین پوست بینی دستخوش تغییرات بسیار زیاد شده که در نهایت بخیه زده می شود . انجام هر یک از این فرایند ها بدون وجود ماده بیهوشی عمومی امری غیر قابل انجام است ، زیرا افراد توانایی تحمل این حجم از تغییرات با وجود عصب های بسیار زیاد در ناحیه بینی را ندارند. به همین منظور بعد از جراحی و با از بین رفتن اثرات ماده بیهوشی به مرور ، درد در بینی و صورت افراد نمایاین می شود ، که بدون کنترل کردن آن افراد درد بسیار زیادی را تحمل خواهند کرد و خواهان داروهای موثر در کاهش درد جراحی بینی خواهند بود.

علت درد بعد از جراحی بینی چیست ؟

درد پس از جراحی بینی ممکن است دلایل مختلفی دارد که عموم مردن آن را تجربه کرده اند.

التهابات : بعد از جراحی بینی ، بافت‌ های بینی شما آسیب می ‌بینند و باعث می‌شود بدن تان به طور طبیعی به آن واکنش نشان دهد تا بتواند عامل التهاب را از بین ببرد. التهاب و واکنش بدن به جراحی ، ممکن است منجر به درد و تورم در منطقه بینی شود که یکی از عوامل طبیعی و شایع بروز درد می باشد.

ترشحات بینی : پس از عمل جراحی بینی ، ممکن است ترشحات بینی بیشتر از قبل شما را آزار دهد. این ترشحات می‌توانند دلیلی بر ایجاد درد و عدم راحتی باشند که حتی در انسداد بینی شما و عدم تنفس آسان و راحت نیز نقش خواهد داشت.

وارد شدن ضربه بینی : در برخی مواقع بیماران ممکن است به طور اتفاقی یا ناشی از فشار زیاد روی بینی خود ، ضربه ای به بینی در اثر فراموشی یا بی‌خبری بزنند. این ممکن است باعث درد و ناخوش آیندی در منطقه بینی شود.

نکته : لازم به ذکر بوده که درد حاصل از این عارضه نشان دهنده آسیب جدی خواهد بود و در صورت عدم بهبود لازم است تا به جراح بینی خوب در زاهدان دکتر شراهی مراجعه شود ، که در موارد حاد و حساس لازم است افراد تحت جراحی بینی ترمیمی نیز قرار بگیرند.

داروها : پزشک ممکن است داروهای همانند ضد التهاب ‌ها یا مسکن‌ها را به شما تجویز کند تا سبب کاهش درد جراحی بینی در شما شود. هر چند که این داروها می‌توانند در بهبودی شما مفید باشند ، اما ممکن است باعث عوارض جانبی شوند که در پی آن ممکن است درد نیز بروز پیدا کند.

اگر بعد از جراحی بینی درد یا حالت خوبی ندارید ، بهتر است به پزشک خود اطلاع دهید. او می‌تواند بر اساس وضعیت خاص شما ، راهنمایی و درمان مناسب را تعیین کند.

روش های موثر در کاهش درد جراحی بینی

باید بدانید که تسکین درد در این دوره کار دشواری نخواهد ، تنها لازم است برخی فعالیت ها را شما زیبا جویان عزیز در مراقبت های بعد از جراحی بینی رعایت کنید و هرگونه داروی مسکن توصیه از جانب پزشک را در زمان های تعیین شده مصرف کنید.

داروهای مسکن : در اقدامات قبل از جراحی بینی ، بهترین جراح بینی زاهدان دکتر محمود شراهی لیستی از دارو های مورد نیاز بعد از رینوپلاستی را تهیه کرده و در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. بخشی از این دارو ها مسکن خواهند بود تا درد شما را در دوره نقاهت کنترل کنند.  این دارو ها شامل مسکن ، آنتی بیوتیک ها و ضد التهاب ها خواهد بود.

کمپرس یخ : استفاده از کمپرس های یخ یا سرد می تواند علاوه بر کاهش درد جراحی بینی در کاهش التهاب و تورم نیز تاثیر بی نظیری داشته باشد. شما می توانید کمپرس های سرد را درون یک حوله قرار دهید و در بازه های زمانی کوتاه آن را بر روی محل درد بگذارید.

استراحت کافی : استراحت نیز می تواند بر روی کاهش درد شما عزیزان بعد از رینوپلاستی تاثیر بگذارد ، در نتیجه به خوبی استراحت کنید. توصیه می شود در روز های ابتدایی بعد از جراحی بینی فعالیت های خود را بسیار محدود کنید و تنها استراحت کنید.

رعایت توصیه های جراح بینی : لیستی از مراقبت هایی که از جانب جراح به شما عزیزان توصیه می شود را تهیه کنید و یک به یک ان ها را رعایت کنید ، ان گاه متوجه آن خواهید شد که درد شما کاسته می شود.

ایا میزان درد در بینی های گوشتی و استخوانی متفاوت است ؟

پروسه درد به نوع و روش جراح بینی خوب دکتر شراهی در زاهدان و همچنین آستانه تحمل درد در زیبا جویان بستگی دارد. اما اگر شما عزیزان جراحی بینی استخوانی انجام داده باشید ، قطعا درد بیشتری را تجربه خواهید کرد. زیرا بینی این دسته از افراد دستخوش تغییراتی همچون تراشیدن استخوان خواهد شد تا تغییرات لازم اعمال شود که دارای درد بسیار زیادی خواهد بود. در صورتی که افرادی که تحت جراحی بینی گوشتی قرار میگیرند به علت حجم چربی زیر پوستی و ضخامت آن درد کمتری را تجربه خواهند کرد. کاهش درد جراحی بینی در هر دو این زیبا جویان به یک روش ها خواهد بود ، آن ها تنها با استفاده از دارو های مسکن می توانند درد حاصل از رینوپلاستی را کنترل کنند.

تا چه زمانی درد حاصل از جراحی بینی احساس می شود ؟

شدت درد در افراد بعد از رینوپلاستی به میزان تغییرات ایجاد شده و واکنش بدن بعد از عمل بینی بستگی دارد که برای همه زیبا جویان متفاوت خواهد بود. به طور کلی رد جراحی بینی ممکن است حدود 36 الی 72 ساعت زمان ببرد . در روز های ابتدایی احساس درد بسیار شایع و طبیعی می باشد اما به مرور افراد شاهد کاهش درد جراحی بینی خواهند بود. البته زمان مشخصی برای بهبود درد تعیین نشده است زیرا واکنش بدن افراد نسبت به درد متفاوت است ، بی شک در این بازه مصرف داروهای مسکن و رعایت اقدامات مراقبتی می تواند به شما عزیزان کمک کند تا درد کمتری را احساس کنید.

آیا برداشت تامپون از حفره های بینی سبب بروز درد می شود ؟

خیر ، امروزه جراحان بینی از تامپون هایی بخصوص و کوچک استفاده می کنند و با روشی عالی آن ها را از درون حفره های بینی خارج می کنند تا زیبا جو هیچ گونه دردی را احساس نکند و نیازمند یک روند درمانی جهت کاهش درد جراحی بینی و برداشت تامپون نباشد.

امتیازدهی به مقاله
جدیدترین مقالات: